No More Excuses (1968)

geregisseerd door Robert Downey Sr.
met Robert Downey Sr., Alan Abel en Lawrence Wolf

Na gewond te zijn geraakt aan zijn linker bil, houdt geconfedereerd soldaat Stewart Thompson zich gedeisd totdat de strijd aan hem voorbij gaat en vlucht naar New York. Daar zwerft hij door de stad in verschillende tijdsperioden en ontmoet o.a. president James Garfield en diens moordenaar. Er duiken beelden op van de Vietnamoorlog, waarna een verslaggever een verkrachter – gedurende zijn daad – vraagt om zijn visie op de desbetreffende oorlog. Even later geeft Allen Abel, president van een dierenwelzijnsvereniging, een speech over waarom dieren – over de gehele wereld – kleding zouden moeten dragen.