Possessing Piper Rose (2011)

Alternatieve titel: Possessed by Evil

Verenigde Staten / Canada
Drama / Horror

geregisseerd door Kevin Fair
met Rebecca Romijn, David Cubitt en Isabella Cramp

Joanna (Rebecca Romijn) heeft het moeilijk. Haar geliefde vader is pas overleden en haar aan Alzheimer lijdende moeder kwijnt langzaam weg in een tehuis. Bovendien doet ze met haar man Ben al heel lang verwoede pogingen om een kind te adopteren, maar het is alsof ze bij de instanties tegen een muur oplopen. Dan verschijnt adoptiebemiddelaar Lydia ten tonele. Zij voelt mee met het echtpaar en slaagt er op de een of andere manier in de bureaucratie te omzeilen. Joanna en Ben krijgen Piper toegewezen, een meisje van vier. Haar natuurlijke moeder zit in de gevangenis en het kind heeft behoefte aan een echt gezin. Maar al gauw gebeuren er vreemde dingen...

avatar van mrwhite
Mystique wants to be a mommy.

Een meer dan degelijke TV thriller met Rebecca Romijn dat hier en daar wat beter kon maar op de lange lijn best te toen is. Alleen de laatste 10 min vond ik een beetje teleurstellend maar dat is allom geweten bij TV films althans die dat ik gezien heb.

De poster hier op de site is echt wel pover in vergelijking met de knappe dvd hoes. Maar ik denk niet dat ze die gaan aanvaarden omdat ze de Alternatieve titel gebruiken op de hoes.

Best wel een klein aanradertje om een vrijdagavond mee te vullen. 3*

avatar van Tiany
Veel te voorspelbare “horror-drama”, ook naar de flauwe kant. Het acteren werkte me bij momenten danig op de zenuwen, kon het niet laten om af en toe op ff te duwen.