12 Days of Terror (2005)

Zuid-Afrika
Drama / Thriller

geregisseerd door Jack Sholder
met Jamie Bartlett, Colin Egglesfield en Mark Dexter

Een drama over 12 dagen in juli 1916, wanneer een witte haai de kust van noordelijk New Jersey bedreigt. Een vreedzame zomer in een kustplaatsje wordt abrupt onderbroken, wanneer een haai een lokale zwemmer heeft verslonden. De politie en andere autoriteiten doen dit af als een op zichzelf staand incident. Immers haaien doden zeer zelden mensen en zeker niet dichtbij een kustlijn. Maar de haai valt opnieuw aan en het stadje leeft 12 dagen lang in doodsangst.

Lijkt me wel aardig.

Lis
sharky schreef:
Lijkt me wel aardig.

Maar is ie het ook?
We gaan het vanavond bekijken!

Lis
Het tempo is ook een beetje als 1916,maar keek toch wel goed weg.Tegen het eind kwam er toch wel spanning.In elk geval vielen de acteerprestaties niet tegen.
De hoofdrolspeler Alex vonden wij echt een jongere versie van Tom Cruise qua uiterlijk,enkel wat langer

avatar van Icer
10% 'jaws', 20% 'het kleine huis op de prairie', 30% 'de Waltons' en 50% 'pipo de clown'....

Ik vond hem nog redelijk goed. Ik had volledig het gevoel van in de jaren 1916 te leven, alles was mooi aangepast. Het acteerwerk was niet superieur maar ik was zeker en vast niet geërgerd. Wel had ik wat meer actie verwacht.

Ik vond 'm ook best aardig ja, acteerwerk was nou niet bepaalt top, maar ook niet rampzalig slecht zoals films als Shark Zone.
Verder had ik wel wat meer actie verwacht, wat er niet echt in zit.

Enkele andere nieuwe haaienfilms zijn:

Raging Sharks en Spring Break Shark Attack

666south park
hmm de haaien zijn erg nep maar ik vond er ook niet zo veel aan een 3,0 ervoor wel lachen dat het in die tijd afspeeld

lowhusky
ik geef geen stem heb maar een paar scenes gezien..was wel heel boeiend

avatar van Icer

avatar van xangadix
Ben nergens 50% van Pipo tegengekomen...

avatar van Uier
Icer schreef:
Ongelofelijk, dat zo'n film toch nog op bijna 3 sterren komt...

Inderdaad. Zwaar ondergewaardeerd materiaal dit.

avatar van nightbreed
Hmm, ik las net het verhaal en eigenlijk is dat het hele basis-idee van Jaws.

avatar van umbro01
Icer schreef:
Ongelofelijk, dat zo'n film toch nog op bijna 3 sterren komt...

Klopt wat een matige film.

avatar van nightbreed
Ik vond dit wel een redelijke film.
De tijdsgeest is mooi weergegeven en het verhaal is onderhoudend.
Alleen de haai zag er wel heel nep uit, die maakte vaart zonder te bewegen en die zeeman was wel heel erg cliche (baard, pijp, drank, zeer luid en schor praten).

avatar van clutch
Doet me iets te veel aan Jaws denken deze film

haai is wel erg nep hier

verder een redelijke film, niet echt spannend verder

K@i
Zwaar in Slaap gevallen !

avatar van maerk
Jaws.

Eigenlijk is 12 Days of Terror Jaws. Het idee is hiervan gejat en er wordt bij gezegd dat het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Dat kan wel zo zijn, maar dan nog had de film geen Jaws remake hoeven worden. Maar opzich valt deze film wel mee, er zitten wel aardige stukken tussen. Zo is de setting in 1916 en de aankleding wel aardig. Het acteerwerk is niet zo goed, al deed de Tom Cruise look-a-like het niet slecht, hij wist soms zelfs wat medeleven op te wekken. Ook hebben de makers er verstandig aan gedaan om de haai niet zo vaak in beeld te laten komen. Niet zo slecht als ik had verwacht, al gaan ze met het einde wel veel te ver. Met zijn drieën op een boot die haai vangen... waar doet dat me toch aan denken. En jammer dat onze hoofdrolspeler opeens de held uit moet gaan hangen. Maarja, ik had erger verwacht.

2*.

avatar van erik1677
ik vindt m zwaar kut.
en dan ook nog zo n romantisch verhaaltje erbij trekken.

avatar van PascaL
Goede film, jammer dat Jaws er al was

avatar van maarten1991
Voor een low-budget film helemaal niet verkeerd. Het acteertalent is alleen ver te zoeken.

avatar van mariana012
ik wel er wel bij zeggen dat dit verhaal echt gebeurd is
en dat Peter Benschley op deze gebeurtenissen het boek jaws heeft gebaseerd.

deze mensen hebben denk ik gewoon het waargebeurde verhaal na gespeeld en daarom lijkt het zoveel op jaws
ik heb gisteren de documtaire shark rampage 1916 gezien, en ik zag veel dingen gebeuren die ook in jaws voor komen

avatar van mariana012
sorry als ik wat dingen dubbel heb verteld

avatar van Uzza_Sparta
deze film is net begonnen op 13th Street kanaal op digi tv, al geeft hun gids een heel andere film aan.
Had deze vorige jaar op dezelfde kanaal gezien, en best een redelijk film.
Het verhaal lijkt erg veel op Jaws omdat het deze incident was in 1916 dat de idee gaf aan Peter Benchley om Jaws te schrijven.

avatar van Corcicus
Hoezo 'leeft in doodsangst'? Dat beest zit toch enkel in het water? Zolang men niet gaat pootjebaden is er toch geen reden om bang te zijn?

lijkt veel op jaws alleen jaws was beter

avatar van DragQueen
Een aardige drama-film, die helaas niet op alle fronten even sterk is. Het verhaal is prima, maar het acteerwerk van sommigen liet nogal te wensen over. Maar voor een Low-Budget film is het nog allemaal wel te pruimen. 2,5 Ster.

avatar van Phantasm
chandor013 schreef:
lijkt veel op jaws alleen jaws was beter

Ben ik helemaal met je eens.

jeanleeke
net niet int slaap gevallen...

avatar van Moviestar1979
Hoewel de verhaallijn bijna exact hetzelfde is als die in Jaws, moet je deze films absoluut niet met elkaar vergelijken.
Jaws is pure suspense en 12 Days Of Terror vertelt het waargebeurde verhaal dat zich in de zomer van 1916 heeft afgespeeld.
Men hoeft dus niet te rekenen op veel bloed en spanning.
In hoeverre de film trouw blijft aan de gebeurtenissen in 1916, is lastig te zeggen.
Het kan natuurlijk puur toeval zijn dat hij dezelfde vergelijkingen met Jaws vertoond, maar ik denk eerlijk gezegd dat er veel meer is toegevoegd aan het verhaal.
Om een voorbeeld te geven: Alice is de ex-vriendin van Alex die vervolgens gaat trouwen met diens beste vriend Stanley.
Laat nu uitgerekend Stanley door deze haai worden opgevreten waardoor de mogelijkheid bestaat dat Alice en Alex weer een relatie kunnen beginnen.

De setting is mooi gedaan, maar het acteerwerk vond ik matig.
Ook het einde kon me niet echt boeien.
Alles bij elkaar opgeteld leuk om eens een keertje te zien, maar meer niet.

2,5 *

HALVE TAMME.
YouTube - 12 Days of Terror Trailer.

erik1677 schreef:
ik vindt m zwaar kut.

Helemaal niks aan toe te voegen.

avatar van tattoobob
Alleen de poster al