The Masks of Death (1984)

Alternatieve titel: Sherlock Holmes and the Masks of Death

Verenigd Koninkrijk
Horror / Thriller

geregisseerd door Roy Ward Baker
met Peter Cushing, John Mills en Anne Baxter

Het verhaal speelt zich af in 1913. Sherlock Holmes, zo goed als met pensioen, wordt door Alec MacDonald van Scotland Yard overgehaald om een verbijsterende zaak te onderzoeken. Drie lichamen werden gevonden in het Londense East End - zonder zichtbare doodsoorzaak. Maar te oordelen naar de uitdrukking op hun gezichten, stierven ze in omstandigheden van onuitsprekelijke angst. Holmes, vergezeld door Doctor Watson, begint zijn onderzoek, maar voordat hij noemenswaardige vooruitgang boekt krijgt hij bezoek van de Minister van Binnenlandse Zaken en een Duitse diplomaat, Graf Von Udo Felseck. Ze vertellen hem hoe een Duitse gezant, op een geheime missie in Groot-Brittannië, is verdwenen uit het huis van Von Felsecks in Buckinghamshire. Alleen als Holmes hem kan opsporen zal een oorlog tussen de twee landen kunnen vermeden worden. Zijn alle zaken met elkaar verbonden, en is zijn cliënt wel eerlijk?