Fen Zhu Chi Lao Hu (1980)

Alternatieve titels: Master Killers | A Pig Disguised Eats the Tiger

Taiwan
Actie / Drama

geregisseerd door Hung-Chang Wang
met Chun Hua Ji, Phillip Ko en Casanova Wong

Yu-hsing is bediende in de Kungfu-school van An Tao. An Tao verdient bij door medicijnen te verkopen voor abnormaal hoge prijzen. Niemand durft zich daartegen te verzetten, omdat hij zeer machtig is. Acrobaat Chung Man-tong besluit An Tao te bestrijden door gratis medicijnen te verstrekken. An Tao geeft zijn knechten de opdracht om Chung een lesje te leren.

avatar van Lui
Lui (crew)
Vrij aardige martial arts komedie met in de hoofdrollen Blacky Ko en Casanova Wong. Dat er van dit soort filmpjes duizenden gemaakt zijn weet vrijwel iedereen. Vaak moet je al een hoop moeite doen om ze te vinden op IMDb, als ze er überhaupt opstaan met de juiste informatie.

Master Killers moet het hebben van de vechtscenes. Vaak vallen de acteurs al overdreven hard op de grond voordat ze zogenaamd geraakt worden. Dat de acteurs lenig zijn zie je meteen. Dat ze niet kunnen acteren ook. Maar dat mag de pret niet drukken. Het eindgevecht tegen Phillip Ko duurt dik 10 minuten en is zeker de moeite waard.