Las Bestias del Terror (1973)

Alternatieve titels: Santo y Blue Demon contra las Bestias del Terror | The Beasts of Terror

Mexico
Actie / Avontuur

geregisseerd door Alfredo B. Crevenna
met Santo, Blue Demon en Mil Máscaras

Een rijke erfgename wordt gekidnapt door een tweetal kruimeldieven, die op deze manier onder het juk van gangsterbaas Lucky proberen weg te komen. Een plaatselijke detective neemt de zaak op zich en begint een onderzoek. Een van de eerste criminelen die hij ondervraagt is Lucky. Maar juist Lucky zet hem ongewild op het verkeerde spoor.

Ze bestaan ongetwijfeld nog steeds : films met santo, blue demon en mil mascaras...deze behoort daar wederom niet toe, aangezien dit keer mm ontbreekt. Op de poster staat hij dan ook niet. Bij IMDB maken ze het nog bonter: van de 7 acteurs die groot in de credits staan, vermelden ze er niet 1 !
Goed, LL film van het undercover cop type zoals gebruikelijk in de seventies, met om heel eerlijk te zijn slechts een bescheiden rol voor BD en de heilige, die laatste draaft al helemaal weinig op, het is nog eerder een BD film.
Eigenlijk zijn de voornaamste figuren Del Campo de Cubaan- speelt in Miami trouwens- die als PI Tony het verzoek heeft gekregen om gememoreerde kidnapping van een rijke heiress te onderzoeken. Die blijkt te zijn uitgevoerd door andere protagonist Cardenas- die boobzoom meteen in het begin was wel grappig- en haar vriendje Del Hud. Helaas worden ze meteen gestraft voor hun boosheid en belanden ze met hun slachtoffer in de folterkelders van Dr. Matthews-Junco, een mad scientist die bezig is met de vervaardiging van een leger zombiehoertjes dat moet worden ingezet in de blanke slavinnenhandel...en dan hebben we nog de pittoreske gangster Lucky die in een bendeoorlog is verwikkeld met Mario, gespeeld door scenarist Oses n.b.
Tony vraagt zijn superheldenbuddies om het vuile handwerk op te knappen, luie Caraiber dattie is.
En de titel dan ? Die slaat volstrekt nergens op. De enige beesten die we zien zijn 3 schattige hondjes die geen kat kwaad zouden doen, maar wel worden geacht een gozer aan stukken te scheuren ! Ach, draagt slechts bij aan de campvreugde.
Meer een derderangs crimefilmpje met absurdistische trekjes dan een LL film dus, de LL sequenties worden hier trouwens getoond per stock footage. Knap overigens dat de random ingemonteerde vakantiekiekjes van Miami werkelijk vernietigend sfeerloos zijn en overal in de subtropen hadden kunnen zijn geschoten...is het er wel opgenomen eigenlijk ?
Hoogtepunt misschien was het geweldige kapsel van Tony's vriendinnetje !
De score was als meestal o.k.