Cinema Europe: The Other Hollywood (1995)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire
348 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Kevin Brownlow, David Gill, Dan Carter en Michael Winterbottom
met de stem van Kenneth Branagh, Leni Riefenstahl en Claude Autant-Lara

Documentaireserie over de geboorte van de Europese cinema van de gebroeders Lumière via W.O.I naar de hoogtijdagen van de Zweedse film, de eerste studio die werd gebouwd door de Fransen en hun experimentele filmtechnieken. We zien het Italiaanse spektakel en neo-realisme en de Duitsers met hun propaganda. Via diverse afleveringen vol gescheidkundig filmmateriaal krijgen we een beeld van het ontstaan en de ontwikkeling van de filmkunst in Europa.

Malick
Is dit ergens op DVD uitgegeven zonder dat je meteen een maandsalaris mag inleveren?

avatar van Biosguru
Verhoeven Ik heb de serie op youtube en andere videokanalen gevonden met wat Google. Er is inmiddels wel een dvd, maar die is regio 1... Die laat zich niet in de EU afspelen.