• 8.292.686 stemmen

A Ay (1988)

Drama | 100 minuten

Genre: Drama

Alternatieve titel: Oh, Moon!

Oorsprong: Turkije

Geregisseerd door: Reha Erdem

Met onder meer: Ertugrul Ilgin, Arif Piskin en Necdet Sayin

Oorspronkelijke taal: Turks

Plot A Ay

"A young girl with a vivid imagination exasperates her grandparents when she begins communicating with the ghost of her mother."

In deze poëtische kijk op het leven van een dromerig kind, is de wees Yekta op haar grootouders aangewezen. Ze leven samen in een huis aan de oevers van de Bosporus. Omdat Yetka zo vaak alleen speelt, heef zij een sterke verbeelding ontwikkeld. Dit interesseert haar grootouders echter niets. Maar wanneer Yetka foto’s begint te nemen van de geest van haar moeder en ze weigert naar school te gaan, beginnen haar grootouders zich aan haar te ergeren.

imageimage

avatar van beavis

beavis

op dvd met Engelse subs

(Kosmos overigens ook, in Turkije, en binnenkort ook uit in de UK... een regisseur die denk ik maar eens door mij ontdekt moet gaan worden... )

avatar van Spiekercoen

Spiekercoen

Visueel af en toe overweldigend, film heeft alleen niet constant hetzelfde hoge niveau. Zeker benieuwd geworden naar meer werk van deze regisseur.

De film is nu nog een aantal weken op Mubi te zien.