A Ay (1988)

Alternatieve titel: Oh, Moon!

Turkije

geregisseerd door Reha Erdem
met Ertugrul Ilgin, Arif Piskin en Necdet Sayin

In deze poëtische kijk op het leven van een dromerig kind, is de wees Yekta op haar grootouders aangewezen. Ze leven samen in een huis aan de oevers van de Bosporus. Omdat Yetka zo vaak alleen speelt, heef zij een sterke verbeelding ontwikkeld. Dit interesseert haar grootouders echter niets. Maar wanneer Yetka foto’s begint te nemen van de geest van haar moeder en ze weigert naar school te gaan, beginnen haar grootouders zich aan haar te ergeren.

avatar van beavis
op dvd met Engelse subs
(Kosmos overigens ook, in Turkije, en binnenkort ook uit in de UK... een regisseur die denk ik maar eens door mij ontdekt moet gaan worden... )

avatar van Spiekercoen
Visueel af en toe overweldigend, film heeft alleen niet constant hetzelfde hoge niveau. Zeker benieuwd geworden naar meer werk van deze regisseur.

De film is nu nog een aantal weken op Mubi te zien.