Sweetheart of the Campus (1941)

Alternatieve titel: Broadway Ahead

1 stem

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Edward Dmytryk
met Ruby Keeler, Ozzie Nelson en Harriet Hilliard

Betty Blake is de zangeres van het Ozzie Nelson orkest. Bij een eenmalig optreden op de campus van het Lambert Tech College, belooft Betty de vijandige overname van het establishment door de kuise beheerster Minnie Sparr tegen te houden. Om dit doel te bereiken schrijven Betty en haar bandleden zich als studenten in. Verwikkelingen volgen.

Dick2008
Leuke films ben je allemaal aan het toevoegen Dogie. Heb helaas een boel niet gezien. Amerikaans modeverschijnsel ook vaak Big Bands in films. Ozzie (de vader van Ricky) Nelson, prima orkest trouwens met zijn vrouw Harriet.
Ik lees bij IMDb, jitterbug and jive. Het was de laatste film van Ruby Keeler. Maar dat laatste klopt niet helemaal. Dat was deze Beverly Hills Brats (1989)

avatar van Dutchfan
Alles is een beetje middelmatig in deze film : liedjes, muziek, acteurs en dans.

Bandleider Ozzie Nelson en universiteitsmedewerkster Harriet Hilliard (in het "echt"getrouwd en ouders van zanger Ricky Nelson) beginnen een muziek/dansclub op een universiteitsterrein , dit tot grote woede en weerstand van de conservatieve directrice (Kathleen Howard).

Ruby Keeler speelt de enige vrouwelijke studente van de universiteit (titelrol) en ze zingt liedjes en laat een aantal (tap)-dansnummers zien.

Gedateerd, maar leuk voor de liefhebbers van big band-muziek.