80 Milionów (2011)

Polen
Actie

geregisseerd door Waldemar Krzystek
met Filip Bobek, Krzysztof Czeczot en Wojciech Solarz

Lager Silezië, herfst 1981. Na een serie van provocaties naar de geheime dienst lijkt een confrontatie tussen de oppositie en de communisten onvermijdelijk. Kort voordat de staat van beleg wordt afgekondigd, besluit een groep jonge activisten van de vakbeweging om tijdens een gewaagde actie tachtig miljoen van de federale bank te stelen voordat de bankrekening bevroren wordt. De activisten worden stap voor stap gevolgd door de geheime dienst in dit spannend kat- en muisspel.

avatar van Jesu
Rommelig verhaal dat nergens uitgewerkt wordt en al helemaal niet spannend is. Wel een goede soundtrack en een leuke twist in het einde van de film.