Die Macht der Leidenschaft - Karl August Fürst von Hardenberg (2011)

1 stem

Duitsland / Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Gordian Maugg
met Marie Johanna Bauer, Jakob Benkhofer en Ernst-Erich Buder

Duitse documentaire over de Pruisische diplomaat en hervormer Karl August von Hardenberg (1750-1822) en de grote omwentelingen in Europa ten tijde van Napoleon. Na een carrière als diplomaat in het keurvorstendom Hannover en later voor de hertog van Brunswijk werd Karl August von Hardenberg in 1810 tot staatskanselier van Pruisen benoemd. Als gewiekst onderhandelaar zorgde hij er mee voor dat Pruisen de alliantie met Frankrijk en Napoleon kon verbreken.

avatar van Darbie
Ik ben een geschiedenisfan, maar deze 'gespeelde documentaire' vond ik toch wel een beetje saai.

{ en zelfs in bed nog de pruiken op......}