• 8.297.256 stemmen

Die Macht der Leidenschaft - Karl August Fürst von Hardenberg (2011)

Documentaire | 54 minuten

Genre: Documentaire

Oorsprong: Duitsland / Frankrijk

Geregisseerd door: Gordian Maugg

Met onder meer: Marie Johanna Bauer, Jakob Benkhofer, Ernst-Erich Buder

Plot Die Macht der Leidenschaft - Karl August Fürst von Hardenberg

Duitse documentaire over de Pruisische diplomaat en hervormer Karl August von Hardenberg (1750-1822) en de grote omwentelingen in Europa ten tijde van Napoleon. Na een carrière als diplomaat in het keurvorstendom Hannover en later voor de hertog van Brunswijk werd Karl August von Hardenberg in 1810 tot staatskanselier van Pruisen benoemd. Als gewiekst onderhandelaar zorgde hij er mee voor dat Pruisen de alliantie met Frankrijk en Napoleon kon verbreken.

avatar van Darbie

Darbie

Ik ben een geschiedenisfan, maar deze 'gespeelde documentaire' vond ik toch wel een beetje saai.

{ en zelfs in bed nog de pruiken op......}