Notre Poison Quotidien (2011)

Alternatieve titel: Our Daily Poison

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Marie-Monique Robin

Steeds meer wetenschappers zien een verband tussen de groei van kankers, imuundeficiënties, diabetes en neurologische aandoeningen, en het veranderende dieet van mensen. De wens om steeds meer voedsel te produceren en het voor langere tijd te bewaren, heeft geleid tot het toevoegen van meer en meer chemische bestanddelen in de voeding. Filmmaakster Marie-Monique Robin heeft onderzocht onder welke omstandigheden voeding wordt geproduceerd, verwerkt en verbruikt. Van het veld tot op de vork. Over bestrijdingsmiddelen, additieven en kunststoffen die in contact komen met onze voeding.