La Cerise sur le Gâteau (2012)

Frankrijk

geregisseerd door Laura Morante
met Laura Morante, Pascal Elbé en Isabelle Carré

Amanda heeft een gecompliceerde relatie met mannen. Ze lijdt aan androfobie, een echte allergische angst voor mannen die haar systematisch dwingt om elk contact stop te zetten, voor er een serieuze relatie kan ontstaan. Florence, haar beste vriendin, wil graag dat Amanda een stabiele en harmonieuze relatie met een man zou kunnen aangaan. Ze dringt aan dat Amanda niet thuis kan blijven op oudejaarsavond. Door te zweren dat alle andere gasten al stelletjes zijn, met uitzondering van haar homoseksuele collega Maxime, krijgt zij Amanda toch mee. Maar wat zij nog niet weten is dat Maxime zijn minnaar wil vergezellen naar Amsterdam. Maxime's plaats op het feestje zal worden ingenomen door Anthony, een andere collega, die net in de steek gelaten werd door zijn vrouw.