Vogliamo Anche le Rose (2007)

Alternatieve titel: We Want Roses Too

Italië / Zwitserland
Documentaire

geregisseerd door Alina Marazzi
met de stemmen van Anita Caprioli, Teresa Saponangelo en Valentina Carnelutti

Een documentaire die de revolutionaire veranderingen ten gevolge van de seksuele revolutie en de feministische beweging in Italië tijdens de jaren '60 en '70 laat zien. De film documenteert de gedeelde gevoelens van de feministische beweging: dat vrouwen niet langer een samenleving konden steunen die is gebaseerd op de patriarchale familie, op de kracht van echtgenoten en op de superioriteit van mannen. Mannen, die verlangen dat vrouwen efficiënte moeders, gehoorzame vrouwen en deugdzame dochters zijn. Het is een viering van de ontwikkeling en vooruitgang op het gebied van vrouwenrechten en de feministische beweging.