Strely Robin Guda (1975)

Sovjet-Unie
Actie / Avontuur

geregisseerd door Sergei Tarasov
met Vija Artmane, Ivars Kalnins en Boris Khmelnitsky

Robin Hood neemt incognito deel aan een boogschietwedstrijd, die in opdracht van de Sheriff van Nottingham is georganiseerd. De hoofdprijs is een zilveren pijl met een gouden punt, die door Robin Hood gewonnen wordt. Vervolgens moet hij vluchten voor de mannen van de Sheriff. Ondertussen leert hij de mooie molenaarsdochter Maria kennen. Wanneer Robin Hood met zijn nieuwe metgezellen broeder Tuck wil bezoeken is hij er net getuige van hoe de wrede Guy van Gisborne Maria’s vader laat doden en zijn molen in brand wordt gestoken. Maria gaat vervolgens met Robin Hood mee naar ‘Sherwood Forest’.