Not Suitable for Children (2012)

Australië
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Peter Templeman
met Ryan Kwanten, Bojana Novakovic en Sarah Snook

Jonah (Ryan Kwanten) organiseert elk weekend feesten in zijn vervallen woning. Zijn leven bestaat uit niets anders dan wilde nachten, seks, vrienden en af en toe wat slaap. Maar dan krijgt hij te horen dat hij nog slechts een maand vruchtbaar zal zijn, waardoor hij plots hele andere prioriteiten krijgt. Hij probeert zijn sperma in te vriezen, maar wanneer dit mislukt blijft hij slechts met drie weken van vruchtbaarheid zitten, en een brandend verlangen om vader te worden.

Ryan Kwanten lijkt irritant veel op Messi. Verrassend leuke film.

Nee vind ik niet meer een kleine en jongere uitgave van Ryan Reynolds.

Aardige tragie/komedie die gelukkig niet zo flauw is als men na het plot te hebben gelezen zal denken. Film laat zien dat de films uit Down Under na Horror ook andere meer dan redelijke films kunnen maken.

avatar van Pazmaster
Redelijke romkom maar niets bijzonders. Qua humor valt het een beetje tegen. Slechts 1 keer gelachen. Verder is het natuurlijk ook weer aardig voorspelbaar. Geen slechte film hoor maar ook niets nieuws onder de zon. 2,5 ster

Weinig humor. Maar wel goed camera werk en verrassend leuke film verder.

Vooral de tweede helft van deze mix van komedie en drama, eens een keer verteld vanuit het standpunt van de man, heeft humoristische momenten. Het verhaal is niet bijster origineel, maar absoluut onderhoudend. De personages, hoewel geloofwaardig en sympathiek, hadden, zeker in relatie met kanker, wat meer karakterontwikkeling kunnen gebruiken. De cast speelt goed (ik genoot van Ryan Kwanten) en de soundtrack vind ik leuk en toepasselijk.

avatar van Barry83
Een aardige film voor tussendoor. Niet slecht maar ook niet heel bijzonder. Het verloop van het verhaal zie je helaas al mijlenver van tevoren aankomen.

Meer drama dan een Komedie / Romantiek want te lachen viel er eigenlijk zeer weinig. Het verhaal vond ik persoonlijk weinig voorstellen en deed me af en toe denken aan de film "50 / 50". Hoe het verhaal zal eindigen na al de verwoede pogingen laat zich natuurlijk makkelijk raden. De cast deed het wel aardig en dan met name Ryan Kwanten (kan hem alleen van de serie True Blood) en Sarah Snook, oftewel beide personages waar het verhaal omdraait. Omdat er best wel veel vrouwen in meespelen kijkt deze film zich wel nog lekker weg. Leuk om eens een keertje gezien te hebben maar over een paar weken ben ik deze film waarschijnlijk al compleet vergeten.

avatar van LOTR-lover
Weinig komedie, deze film zoekt meer de serieuze kant op. Het thema leent zich er uiteraard ook voor (zaadbalkanker en daardoor onvruchtbaar worden) om meer de serieuze kant op te gaan. Vind het een redelijke film, niet bijster origineel of eentje om lang te onthouden maar de speelduur was zo voorbij en dat is meestal een goed teken. Tevens vind ik Ryan Kwanten een toffe acteur, zie wel een beetje typecasting gebeuren (de domme, sullige maar sexy mooiboy) maar ach, zolang hij zo blijft acteren is 't geen probleem.

Aardige film waarin een jongeman te horen krijgt dat hij nog maar een paar weken vruchtbaar zal zijn. Het verloop van het verhaal is wat voorspelbaar en de personages zijn wat eenzijdig uitgewerkt. Een fijne combinatie tussen comedie en drama levert een vermakelijk en luchtig geheel op. De constant glazige blik van Ryan Kwanten paste wel goed bij zijn personage. Een goeie 3.0 sterren.

avatar van blurp194
Erg voorspelbaar.

Toch wel grappig, want een lichtvoetig drama met wat humor er tussendoor. Wel wat weinig, en vooral in het tweede deel neemt de romantiek en het drama wat teveel de overhand om nog iets van humor terug te kunnen vinden.

Kwanten is goed als het eeuwige party animal die wat zorgen aan zijn kop krijgt en daardoor een spoedcursus volwassenheid doorloopt - of hoe noem je dat. Sarah Snook valt in vergelijking misschien wat tegen, ik vond haar niet de hele tijd overtuigend.

Ondanks de soms wat hectische beelden een rustig voortkabbelende tragikomedie zonder veel hoogte- of dieptepunten. Jammer dat de film iets te vroeg en iets te nadrukkelijk voorspelbaar wordt.
Ik kan me voorstellen dat mannen, die een vergelijkbaar probleem hebben, de toonzetting van de film te lichtzinnig zullen vinden.