Skin Deep: The Story of Sandra Laing (2009)

Alternatieve titel: Skin Deep

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Biografie

geregisseerd door Michael Attwell
met Sandra Laing

Sandra Laing werd in 1955 geboren in een conservatief stadje in Zuid-Afrika. Haar ouders waren blank, maar zelf had ze door een speling van de natuur een ietwat donkere huidskleur en kroeshaar. Op haar tiende werd ze raciaal ‘geherklasseerd” als kleurlinge. Van de ene dag op de andere werd ze weggestuurd van haar ‘witte’ school. Haar ouders probeerden vruchteloos die maatregel ongedaan te laten maken.

avatar van 606
Zo wat heeft die vrouw een heftig leven achter de rug zeg met de apartheid tussen de Blanke en de Zwarte mensen. Heftige documentaire.

3,5 ster

Best interessant inderdaad, het leven van die vrouw en wat ze meemaakte.
Tegen zo'n overmacht is het slecht opboksen.

Verder vond ik deze docu qua beeld en geluid en montage niet heel bijzonder.

avatar van narva77
narva77 (crew)
Hier was ook al een film over gemaakt:

Skin