Firelight (2012)

geregisseerd door Darnell Martin
met Cuba Gooding Jr., Q'orianka Kilcher en DeWanda Wise

Dwayne Johnson (Cuba Gooding Jr.) is een vertrouwenspersoon in een vrouwengevangenis. Hij wijdt zijn leven aan het helpen van jonge vrouwen om hun zelfrespect terug te winnen, middels het zich dienstbaar opstellen jegens anderen. Johnson stimuleert de vrouwen om deel uit te maken van een eliteteam dat bosbranden bestrijdt en burgers helpt tijdens natuurrampen.

avatar van vranque
Tsja, wat moet je hier nu van zeggen. Degelijk, standaard tearjerker. Voegt niks toe, breekt niets af. Doorsnee oerdegelijk Amerikaans vermaak dus. Ik kan er niks mee maar loop er ook niet voor weg.

Veel te zoet in een film dat best wel potentie had gehad ook de casting door Q'orianka Kilcher als Caroline te nemen sloeg nergens op br wat een monster en ze had totaal geen charisma , jammer een gemiste kans.

avatar van Lebarron
Een film met veel goede bedoelingen. Het is een made for tv film maar met een cast met bekende namen als Q'orianka Kilcher, DeWanda Wise en Cuba Gooding. Hij heeft ook een uitstekend verhaal over een groep meiden uit een jeugdgevangenis die fungeren als brandweervrijwilligers om ze weer discipline, structuur zelfrespect en een positieve bijdrage aan de maatschappij te geven. Toch weet de film niet altijd naar de positieve kant te slaan. Dit komt met name omdat er te veel tijd verdaan wordt met oninteressant gedoe op de afdeling en te weinig aandacht besteed aan het opleidingsprogramma van de brandweer. Nu kijk je 85 minuten naar een Caroline(Kilcher)die niet wil en als ze erbij komt en je denkt nu gaat het echt beginnen is de film afgelopen. Dit is zeer zonde want er had meer in gezeten dan het nu is. De scene dat de meiden in de bus meezingen met I Want To Thank You van Alicia Myers maakt echter veel goed.