Friends (with Benefits) (2009)

geregisseerd door Gorman Bechard
met Margaret Laney, Alex Brown en Anne Petersen

Chloe en Owen zijn al jaren beste vrienden. Allebei leiden ze een druk leven en vinden ze maar niet de juiste partner. Op een dag stelt Owen aan Chloe voor om een ongecompliceerde seksrelatie met elkaar te beginnen. Deze regeling leidt al snel tot flinke problemen. Niet alleen vinden Chloe en Owen het moeilijk om de grens tussen vriendschap en relatie gescheiden te houden, ook in hun vriendenkring leidt het tot flinke verwarring.

avatar van Aapje81
Kleine independent film die het moet hebben van de dialogen en de seksuele escapades. Pakweg de eerste drie kwartier zijn erg goed en boeiend maar daarna zakt de film behoorlijk in. Als deze film een kwartier korter was geweest dan had hij aan kracht gewonnen.

Verder is het acteerwerk heel behoorlijk al is het clichematige drama gedeelte erg matig gedaan en eigenlijk ook overbodig. Speciale vermelding verdiend Alex Brown als de hopeloze romanticus en vooral ook de mooie Lynn Mancinelli als de gevoelige nymphomane.

Redelijk.

AFCA-030
Waardeloze film. Rommelig en ook niet vermakelijk. Een film waarbij je je verstand af en toe op nul kunt zetten is best welkom, maar deze film faalt op elk vlak.