ad

Documentaire | 95 minuten

Genre: Documentaire

Geregisseerd door: Cevin D. Soling

Met onder meer: Randy Cassingham

IMDb beoordeling: 7,9 (198)

Releasedatum: 1 januari 2009

Over The War on Kids

Amerikaanse openbare scholen worden gevaarlijk autoritair. De scholen lijken steeds vaker op een gevangenis en falen in hun missie om onderwijs te bieden. Door jongeren de meest elementaire rechten te ontzeggen, ondergraven ze de democratische fundering van het land. De politiek steekt de kop in het zand, en ondertussen handhaaft de politie genadeloos de orde op vele scholen.

avatar van steph b

steph b

Documentaire die aantoont dat er echt van alles misgaat in Amerika! De film kijkt niet lekker weg, na 10 minuten al moe van het ongelooflijk domme geleuter van Amerikanen. Je kunt je soms niet voorstellen dat wat er op die scholen gebeurt waar is, zo bizar!

Geen leuk onderwerp. Met moeite uitgekeken.

avatar van stefan dias

stefan dias

• 2079 berichten

Onthutsend te merken hoe scholen in de US meer op gevangenissen lijken dan op scholen. helaas komen na een tijdje telkens dezelfde mensen aan het woord en veel meer dan een jammerklacht over heel veel dingen die we al wisten (overmedicatie met Ritaline en zo) wordt het dan niet meer. Meer dan een urr gekeken, maar dan had ik het wel gezien