ad

Geregisseerd door: J.C. Khoury

Met onder meer: Noah Bean, Rachel Boston en Anna Chlumsky

Releasedatum: 16 december 2011

Over The Pill

Fred is bang is dat hij de vrijgevochten Mindy zwanger heeft gemaakt na een onveilige onenightstand. Om zeker te zijn dat ze beide doses van de morning-afterpil neemt, veinst hij romantische interesse en wijkt twaalf uur niet van haar zijde.

image

avatar van Onslaught

Onslaught

Best nog wel een komische film.

avatar van erwku

erwku

• 1930 stemmen

wannabe woody allen films ook hetzelfde niveau.

avatar van Malse filmpies

Malse filmpies

The Pill gaat over een kerel die bang is dat hij een meisje heeft zwanger gemaakt terwijl hij zelf een relatie heeft met iemand anders. Om een paar wazige redenen slikte het meisje de pil niet en dus probeert hij het op te lossen met een morning after pil.

Het vreemde aan deze film is, is dat het niet grappig is, slecht geacteerd, véél te cliché, en slecht uitgewerkt is, maar toch heb ik me geen seconde verveeld.

Zeer sporadisch werd een geslaagd grapje gemaakt. Dat samen met de leuke chemie (niet de goede acteerprestaties, maar de chemie) tussen Bean en Boston, is eigenlijk alles wat de film heeft. Met een flinke portie geluk is dit goed uitgepakt en heeft de film me vermaakt en dat is uiteindelijk waar het om gaat.

avatar van Maartenn

Maartenn

Een film waar zoveel meer uit was te halen.

In potentie heeft de scenarioschrijver een mooi verhaal te pakken: na een one night stand wil Fred zeker weten dat Mindy beide morning afterpillen neemt, om te voorkomen dat ze negen maanden later op de stoep staat met een baby. De uitwerking die volgt is echter ver ondermaats. In plaats van dat de scenaristen meer hadden moeten kiezen voor casual encouters zoals het bezoekje aan haar ex en het spontane verjaardagsbezoek aan haar neefje bij haar ouders thuis wordt er gekozen voor een vreemd uitgewerkt plot waarbij er een vriendin in het spel komt waar hij eigenlijk niet gelukkig mee is. Totale overkill! Daarom blijft het gevoel dat er meer in had gezet het meest overheersen na het uitkijken van deze film. Dat is zonde.