The Last Journey (1936)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Misdaad

geregisseerd door Bernard Vorhaus
met Godfrey Tearle, Hugh Williams en Judy Gunn

Bob Holt heeft zijn laatste rit als treinmachinist vóór zijn pensionering. Een rit die bemoeilijkt wordt door zijn verdriet over het afscheid van zijn werk en zijn vermoedens over een relatie tussen zijn vrouw en zijn stoker. Aan boord van Bobs trein zijn een paar zakkenrollers, een echtpaar op huwelijksreis, een dronkaard, een matte brochureschrijver en een groot aantal doorsnee mensen, allen met meer of minder bizarre, karakteristieke Engelse manieren. Bob verricht een onverwachte daad en er ontstaat daardoor een onverwachte interactie tussen de verschillende passagiers.