Reno (1939)

1 stem

geregisseerd door John Farrow
met Richard Dix, Gail Patrick en Anita Louise

De opkomst van de populaire stad Reno in Nevada. We zien, dat in het begin Reno een kleine zilvermijnstad was en dat het eindigt als het centrum voor echtscheidingen. Daarnaast is Reno een schreeuwerig verlichte gokstad geworden. De jonge advocaat Bill Shear is naar Reno gekomen om een bloeiende praktijk voor echtscheidingen op te zetten. Bill raakt zo betrokken bij zijn werk, dat hij zijn eigen liefdevolle vrouw negeert en zij hem uiteindelijk verlaat. Als gevolg hiervan buigt het stadsbestuur zich over de moraal van zijn zaak en wordt Bill vervolgens geroyeerd.

avatar van Dutchfan
Aardige film met Richard Dix die carrière maakt als advocaat,maar daarbij zijn echtgenote verwaarloosd en verliest.Goede acteurs en een beeldschone Anita Louise maken deze film de moeite waard.