Ein Tag mit dem Wind (1979)

1 stem

West-Duitsland

geregisseerd door Haro Senft
met Marcel Maillard, Barbara Rutzmoser en Jochen Grossjohann

De achtjarige Marcel heeft een konijn dat net zo eenzaam is als hijzelf. Hij besluit om een vrouwelijke metgezel te vinden voor zijn kleine vriend. En dus vertrekt hij, alleen, zonder één cent op zak, als een mini-Odysseus op zoek naar een huisdier, een tocht die eindigt in het ontdekken van de wereld. Als de dag vordert is Marcel opvallend onverschrokken en hij laat de achtertuintjes achter zich, net als de winkels en straten van München. Hij test zijn moed in een somber bos en brengt de nacht door in een hippie-commune, waar men hem uiteindelijk een vrouwelijk konijn belooft.