The Winner's Circle (1948)

geregisseerd door Felix E. Feist
met Jean Willes, Morgan Farley en Johnny Longden

Deze film is een in semi-documentaire stijl gebracht levensverhaal over een beroemd racepaard vanaf zijn geboorte. De eerste schreden, de training, de timing en de eerste test race worden getoond. Het paard steigert echter bij het starthek, zijn jockey valt en raakt gewond. Het paard wordt aan diverse stalhouders verkocht, totdat hij teruggebracht wordt naar de oorspronkelijke eigenaar Tom Trent. Toms dochter Jean heeft altijd vertrouwen in het paard gehad. Na een rigoureuze training met mislukkingen en tegenslagen krijgt het paard op zijn derde verjaardag een nieuwe kans op de beroemde renbaan van Santa Anita.