ad

Oorspronkelijke taal: Koreaans

Oorspronkelijke titel: 만추

Releasedatum: 29 januari 2010

Over Man-choo

De Chinese Anna (Wei Tang) zit in de gevangenis voor moord op haar man. Na zeven jaar mag ze 72 uur met verlof om in Seattle de begrafenis van haar moeder bij te wonen. In de bus ontmoet zij een Koreaanse gigolo (Hyun Bin), die op de vlucht is voor de echtgenoot van zijn laatste verovering. Hij heeft niet genoeg geld voor het buskaartje en leent het ontbrekende deel bij Anna. Als onderpand laat hij zijn horloge bij haar achter. De volgende dag komen ze elkaar bij toeval weer tegen...

imageimage

gauke

Remake uit 1966 (Man chu, geregisseerd door Man-hui Lee). Een complex verhaal over twee onwaarschijnlijke mislukkelingen, die willen ontsnappen uit hun eenzaamheid en verliefd op elkaar worden, ondanks grote verschillen. Zowel een karakterstuk als een (huiselijk) melodrama. Het is geen gemakkelijke film omdat het verhaal nauwelijks een geheel vormt, niet onthullend is en de weinige dialogen leeg lijken. Wel komt het sober, subtiel, aandoenlijk en verfijnd over en is het gevuld met speelsheid en schoonheid. De onderlinge verbinding vindt hoofdzakelijk plaats door vluchtige blikken en ingehouden spanning; de emotie is stil, haast gedempt. Het lijkt haast een contradictie: de twee hoofdrolspelers zien er bijzonder aantrekkelijk uit.

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Pff, helaas niet voor mij weggelegd. Saaie film

*2.5

BBarbie

Sinds het zien van Sè, Jiè (Lust, Caution) was ik op zoek naar een film met de Chinese actrice Wei Tang. Ik heb 'm eindelijk gevonden, maar het is helaas niet helemaal wat ik ervan verwachtte.

De trage, enigszins poëtische film schildert een romantisch drama over de moeizame relatie tussen twee totaal tegengestelde personen: een uiterst introverte Chinese vrouw en een extroverte Koreaanse man. Op het moment dat de vrouw de muur om haar heen slecht en zich eindelijk openstelt voor de man is het in feite te laat.

De tegenstellingen qua karakter komen via het ingetogen, mimisch sterke acteerwerk van Wei Tang en de meer uitbundige vertolking van Hyun Bin goed doet uitdrukking. Helaas is het verhaal wat aan de magere kant.