Saving the Titanic (2012)

1 stem

Ierland
Drama / Documentaire

geregisseerd door Maurice Sweeney
met Seamus Foley, Phillip Gormley en David Wilmot

Het verhaal van de machinisten die onvermoeibaar doorwerkten om de elektriciteit gaande te houden toen de Titanic zonk. Door hun onbaatzuchtige acties bleven de lichten branden en bleven de elektrische lieren, die de reddingsboten operationeel maakten, werken, zodat vele anderen konden gered worden. Met behulp van ooggetuigen van de ramp, volgt deze epische film zes belangrijke personages uit het team van ingenieurs die meereisden aan boord. Een verteller zal in de documentaire informatie en uitleg geven over de technische aspecten van de actie, gesteund door toonaangevende wetenschappers en ingenieurs op dit gebied. Verder brengen grootschalige high-end reconstructies en het gebruik van digitale animatie (CGI) de laatste uren van de 'onzinkbare' Titanic tot leven.