Le Poteau d'Aldo (1996)

Frankrijk

geregisseerd door Didier Grousset
met Bernard-Pierre Donnadieu, Mohamed Hamaidi en Marc de Jonge

Sinds hij blind werd door een brutale botsing met een paal is de tijd blijven stiltaan voor Aldo. Hij leeft alleen, temidden van herinneringen aan de grote rockjaren, waaronder een authentieke juke box en de eerste gitaar van Elvis. Het grootste deel van zijn tijd brengt hij door in de kroeg met zijn vrienden van vroeger. Dit routineus leventje wordt echter verstoord met de komst van een brutale kerel, Rachid. Maar Aldo kan hem de waarden van het leven bijbrengen. Hij wordt voor hem de vriend die hij nooit heeft gehad en de vader die hij verloor.