The Match King (1932)

1 stem

geregisseerd door Howard Bretherton en William Keighley
met Warren William, Lili Damita en Glenda Farrell

Paul Kroll is een zakenman die een failliete Zweedse luciferfabriek overneemt. Hij gaat over tot leugens en bedrog om zakelijke steun te krijgen voor deze operatie. Zonder enig gevoel voor ethiek koopt Kroll alle bestaande octrooien op en dat resulteert uiteindelijk in een monopoliepositie binnen de luciferindustrie. Dat hij daardoor levens verwoest en alle wetten van Europa overtreedt, zal hem een zorg zijn. Kroll stort uiteindelijk in op het persoonlijke vlak als een actrice hem bedriegt. Zakelijk gezien ligt de wereldwijde crisis op de loer.