Rimfire (1949)

1 stem

Western

geregisseerd door B. Reeves Eason
met James Millican, Mary Beth Hughes en Reed Hadley

Legerkapitein Tom Harvey onderzoekt de diefstallen van goudzendingen van het leger en hij neemt een baan aan als hulpsheriff in een klein stadje. Het stadje wordt geterroriseerd door, naar de stellige mening van de inwoners, de geestverschijning van een gokker die verdacht werd van de gouddiefstallen. De gokker werd schuldig bevonden en opgehangen.

avatar van madmax1
Jammer dat B.Reeves-Eason niet aan het B genre films is ontgroeid.

Ook Rimfire zijn laatste western is vanwege zijn korte speelduur te gehaast .
De film zelf heeft alles voor een topper lekker mysterieus verhaal, en een cast van oudgediende die een western kunnen maken, vervelend dat de mooie heldere beelden bij mij zijn aan het vervagen
Ik ga er alles aan doen voor hem toch nog te bewaren, een aanrader in de B westerns.