ad

Genre: Actie / Drama

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Alex Pillai

Met onder meer: Natasha Sparkes, Frank Harper en Ashley Madekwe

IMDb beoordeling: 5,1 (388)

Releasedatum: 2 oktober 2011

Over Victim

"BREAK THE CIRCLE...OR MAKE THE ULTIMATE SACRIFICE"

Wanneer plattelandsmeisje Tia in de stad komt om te logeren bij haar nichtje, beseft ze nog niet dat het de onderlinge relatie tussen haar nichtje Davina en haar vrienden verstoord. Davina's criminele vriend Tyson worstelt met zijn vaderrol voor zijn tiener zusje Nyla. Tyson wil Tia beter leren kennen om op die manier uit zijn gewelddadige wereld te kunnen ontsnappen. Maar dat Tia op hem verliefd zou worden had Davina niet kunnen voorzien. Davina's wraak zal verschrikkelijk zijn.

image

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Britse Slee.

Victim voelt op veel vlakken aan als een zogenaamde Carry Slee-film. Maar nergens storend of iets van die strekking. Je zou de film kunnen zien als een heftige Britse equivalent van de beroemde jeugdboekverfilmingen. Serieuze onderwerpen die de tieners en twintigers heden ten dage raken komen voorbij, met een moralistische boodschap.

Eerlijk is eerlijk, deze film gaat wel wat verder dan de genoemde pedagogische films uit Nederland en draagt niets voor niets het leeftijdskeurmerk zestien jaar. Toch lijkt ook deze film op een voorspelbaar einde af te stevenen. Gelukkig verrast de film daar menige kijker, al moet gezegd dat je dit ook gerust mag zien als ontsporing van het script.

Hoe het ook zij, Victim is ondanks de beperkte cast en het lage budget een aardige film die vooral haar pijlen lijkt te richten op tieners. Die doelgroep zal sowieso wel aardig uit de voeten kunnen met dit verhaal over jonge gangsters, die vanwege hun multiproblem situatie in de achterstandswijken, zelfs enige sympathie weten op te wekken bij de kijker.

Goed.

Met dank aan Paradiso voor het recensie-exemplaar.

avatar van henkula

henkula

Op een bepaald moment in de film dacht ik, dit is niet wat normale mensen doen in de gegeven omgeving. Het was niet het uitkijken waard. Mag ik vragen wat het bovenstaande met deze film te maken heeft?

scorsese

Redelijke film waarin een jonge crimineel die zijn zusje alleen opvoedt, poogt een zijn leven te veranderen. Het hele criminele wereldje wat hier wordt neergezet, komt wat ongeloofwaardig over. Ook blijven de personages, afgezien van het hoofdpersonage, wat oppervlakkig. Echter verveeld de film geen moment en zit de finale met het betoog van het zusje wel goed in elkaar.

avatar van Decec

Decec

Een redelijk actie/dramafilm...

Redelijk verhaal...

Prima acteerwerk...

Bekende actrice Ashley Madekwe (TV Serie Revenge)...

Mooi HD kwaliteit...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

avatar van oemoemenoe

oemoemenoe

Deze film komt nergens uit de startblokken , vooral de laatste 10 minuten opvoedkundig gezeik irriteert mateloos.

Slecht geacteerd door iedereen.

avatar van danny61

danny61

Wat was geen echte hoogvlieger maar toch interessant voor eens te zien van spanning viel niet veel te merken. ik geef 2,5 op 5

avatar van The main man!!

The main man!!

Wat een goedkope bullshit film, het brave negertje en the bad boys, overvallen plegen en dan het leuke negertje uithangen, ik word doodziek van dit soort onzin films. Stoppen met dit mode verschijnsel. Het is gewoon te dom voor woorden. Oja ineens kreeg hij hersentjes en wou naar de universiteit, kom op man hoe verzin je dit. Laat ze lekker elkaar dood schieten en bij hun drugs en bling bling en rap herrie blijven, stoppen met dit soort ziektes als goed en de gewoonste zaak van de wereld laten zijn, het is een triest en ziek wereldje waar dat soort in zit, laten ze daar blijven. Stop met die "niga"films. O ja die loopjes van die gasten om te kotsen.

Helemaal eens met jou, jij hebt een goede kijk op slechte films!!

Een neger die in een keer naar de universiteit gaat, in zijn domme droom misschien Ja!!

De grappigste scène was dat die zogenaamde brave neger nu zelf werd beroofd, en dan nog wel door zijn moeder,dat was echt humor!!

Gelul van wij zijn slachtoffers, weet je wie slachtoffers zijn, de kinderen die in vluchtelingenkampen zitten, niet een stel asociale criminele, meedogenloze negers die alleen overvallen plegen, te triest voor woorden zeg, dat gedicht van dat meisje, ze vinden zichzelf zo ontzettend zielig!!

Ik heb ook nog nooit mensen gezien die net overvallen zijn geweest met een pistool op hun kop, om vervolgens de volgende dag, de jongen met een hele brede glimlach te ontvangen, alsof ze ontzettend genoten hadden van die roofoverval!!

avatar van mikey

mikey

Jeugdfilm over urban aso's voelt aan als voorlichtingsfilm voor middelbare scholieren. Maar associëren met deze oudere acteurs zal moeilijk gaan voor de kids. Die speech op het einde over 'victim' duurde eindeloos. En dan schrijft de scenarist ook nog een staande ovatie voor zijn eigen brouwsel.

Niet zo best. Je kan beter naar Do the Right Ring kijken

Onderhond

Brits tuigdrama.

Wie zich daar al eens aan durft wagen weet wat te verwachten. Ontspoorde jeugd die langzaamaan het verkeerde pad opgaan. Een neerwaartse spiraal die ontploft op het einde. Veel bruvs. Beetje grime en aanverwanten.

Ik kan het best wel smaken af en toe. Victim is alleen niet echt een film die opvalt binnen wat er in het genre reeds bestaat. Visueel oké, maar weinig boeiend. Ook de soundtrack wordt maar spaarzaam goed gebruikt. De personages zijn oké, maar veelal clichés die in elk van dit soort film weerkeren.

Op zich een solide 3* wat mij betreft, maar die "victim" speech op het einde schoot bij mij toch wat in het verkeerde keelgat. Als deze film een excuus moet zijn voor deze jongeren dan hoeft het voor mij niet zo. Jammer, want verder wel oké.

avatar van leatherhead

leatherhead

Van dat einde wordt je acuut onwel. Zó kotsopwekkend moralistisch vind je ze zelden. Voor de rest een typisch Brits urban drama dat op zich niet verkeerd wegkijkt, maar helaas louter platgewalst terrein betreed. 1,5*.