La Mécanique de l'Ombre (2016)

Alternatieve titels: Scribe | The Eavesdropper

Frankrijk / België
Actie / Thriller

geregisseerd door Thomas Kruithof
met François Cluzet, Dennis Podalydès en Sami Bouajila

Twee jaar na een 'burn-out' wordt de werkloze Duval door een geheimzinnige opdrachtgever gecontacteerd om afgetapte telefoontjes uit te schrijven. Duval is financieel aan lager wal geraakt en zegt ja, zonder zich vragen te stellen bij de doelstellingen van de organisatie. Het eenvoudige werk helpt hem zijn leven weer op de rails te zetten maar brengt hem ongewild ook te midden van een politiek complot en de schimmige en brutale wereld van de geheime diensten.