• 8.297.532 stemmen

Alternatieve titels: Ghost Quake / Ghostquake

Geregisseerd door: Jeffery Scott Lando

Met onder meer: Charisma Carpenter, Danny Trejo en M.C. Gainey

Plot Haunted High

"Showing your school spirit can be deadly."

Het is het weekend voor Homecoming en de studenten en docenten van Helville High zijn bezig met de evenementen te plannen. Wanneer er een aardbeving plaatsvindt zitten ze vast op de school. Als het schoolbestuur vertelt dat de aardbeving het gevolg is van een gaslek in de kelder worden de werkzaamheden hervat. Wat echter niemand weet is dat de aardbeving geesten heeft vrijgelaten die jarenlang gevangen zaten in de wanden van de school.

image

avatar van supermovieman

supermovieman

Yes, de grootste filmrol tot nu toe van Shawn C. Phillips. Geniale youtuber! Coolduder - YouTube

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Nou geniaal vind ik hem ook weer niet. Hij heeft soms zeker grappige video's maar die updates met welke dvd's hij laatst gekocht heeft vind ik nou niet altijd bepaald relevant. maar het is inderdaad grappig dat hij nu in een film zit. Misschien komt er ook nog een rol voor dit mannetje:

wetmovie1 - YouTube

avatar van Elineloves

Elineloves

Een lang uitgerekte aflevering van de serie Goosebumps, maar dan met oudere acteurs. De SE zijn even ruk, dat hebben ze met elkaar gemeen. Nouja, klopt niet helemaal. Goosebumps is véél beter dan dit. De personages van Haunted High zijn een stuk vervelender dan in Goosebumps. Vooral die dikkere jongen was zwaar irritant, met zijn zeurderige, girly stemgeluid. De andere personages waren ook verschrikkelijk, daar niet van..

Halverwege de film (Ja, ik ben stug door blijven kijken, tegen beter weten in) heb ik even gecontroleerd wat het genre nou precies was. Toch (ook) horror, blijkbaar. Vreemd, want er zit totaal geen spanning of duistere sfeer in. Ze proberen het wel hier en daar maar slaan de plank zo vaak mis dat het lijkt of je naar een kinder/tiener film aan het kijken bent waar hier en daar een spatje bloed in beeld verschijnt. Het ging maar door zonder ook maar ergens interessant te worden. Toen gaf ik de moed maar op.

Normaal doe ik het dus écht niet snel, maar na een dik uur heb ik het afgezet. Omdat het vreselijk slecht was, maar de voornaamste reden was dat die dikke kerel nog niet dood was. Helaas.

avatar van jarno1975

jarno1975

10 januari te zien op SyFy.

avatar van Peterke!

Peterke!

Opzich was het verhaal wel goed, maar voor een horrorfilm uit 2012 had ik toch meer verwacht. Zonder iets van de film te zeggen was deze horrorfilm bijna hetzelfde als de horrorfilms uit de jaren 70/80. Het acteerwerk was verder goed. Daar kan ik niks van zeggen. Ik ben ook enkele keren goed geschrokken. Echt eng vond ik de film niet, maar omdat Charisma Carpenter een rolletje in de film heeft geef ik deze film toch een halve ster meer.

avatar van kloete

kloete

Charisma Carpenter was een van de redenen dat ik deze film wou zien. Ik verwachte geen hoogstandje maar wel een aangenaam persoon in beeld. Gelukkig was ze één volle scene in beeld. Van Danny Trejo verwacht ik nooit teveel. Geinige kerel met een markante kop, maar acteren kan hij niet. Dit geldt ook voor de rest van de acteurs. Zeer slecht acteerwerk. Nergens ook maar een beetje creepy gevoel. De special effects laten flink te wensen over. Jammer... Voor een horror te weinig gegriezel en vaak onbedoeld grappig. Voor een comedy weer niet grappig genoeg. Anno 2012 had ik veel meer verwacht. Het grote voordeel van deze film vond ik dat niet alle acteurs topmodellen zijn. Niet allemaal afgetrainde lichamen en opgeblazen blousevullingen. Hiervoor 2*..

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Ik blijf een liefhebber van SyFy Channel, maar ik ga me onderhand steeds vaker afvragen waarom. Wat Danny Trejo maar vooral Charisma Carpenter hierin doen is me een volkomen raadsel. Onbenulligheid van de onderste plank.

avatar van Boeikens

Boeikens

Echt de moeite niet waard hier tijd en geld in te steken

Theunissen

Hoogstaand is het natuurlijk niet en de film oogt ook erg goedkoop. We hebben hier dan ook te maken met een typische B-film. Maar eerlijk gezegd vond ik deze film best nog vermakelijk en keek hij ook lekker weg. De film is natuurlijk nergens boeiend en spannend maar de uitvoering was gewoon leuk en humoristisch gedaan en ook de cast deed het leuk. Met name M.C. Gainey en Misty Marshall als de geesten vond ik wel geinig.

Theunissen

Charisma Carpenter zag er natuurlijk fraai uit, maar haar rol (beter rolletje) stelde eerlijk gezegd weinig voor en ze is maximaal ook maar een paar minuten in beeld.

Dat ze hier vermeld staat als een hoofdrolspeelster is natuurlijk lachwekkend.