Concrete Blondes (2013)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Nicholas Kalikow
met Diora Baird, Samaire Armstrong en Carly Pope

Tara, een chef-kok, deelt een appartement met haar vriendin Kris, een accountant, en haar beste vriendin Sammi, een go-go danseres. Op een nacht ontdekken Tara en Sammi drie miljoen dollar aan drugsgeld en ze besluiten het te stelen. Alles loopt op rolletjes totdat Sammi's vriend Karl een plan bedenkt om het geld te stelen om zo zijn schulden af te betalen aan een gangster.

Matige Misdaad / Komedie waarvan alleen het einde nog wel aardig is (ook best hard en enigszins verrassend). Het dertien in een dozijn flauwe verhaal stelt weinig voor en hetzelfde geldt voor de uitvoering. De drie fraaie dames Diora Baird, Samaire Armstrong en Carly Pope mogen er uiteraard wezen en maken het nog dragelijk om deze film uit te kijken. De film staat betiteld als een Misdaad / Komedie maar te lachen valt er eigenlijk niets. Al met al gewoon een matige bedoeling deze film.

avatar van Decec
Een redelijk actie/komedie/misdaad film...
Flauw/redelijk verhaal, komedie is mijn smaak niet...
Redelijk acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Niet te moeite waard...

avatar van The One Ring
Aangezien ik vaak al het een en ander van een film weet voor het kijken is het soms leuk ergens blind in te gaan. Deze kwam ik op Film1 tegen en ben er gewoon zonder voorkennis ingestapt. Wellicht doordat er geen verwachtingen aan zaten viel het me mee.

Het is een typisch pulpverhaaltje met misdaadelemten die we sinds Tarantino vaak gezien hebben. Dat betekend een wat komische benadering van een criminele situatie met meerdere partijen en een hoop verraad over en weer. Met kleurrijke dialogen om de boel op te leuken. Concrete Blondes is zeker niet de beste film van dit soort, maar onderscheidt zich door zich te focussen op vrouwen en dan vooral van het type "dom blondje". Toch vrij uniek in dit genre voor zover ik weet, al is de keuze om te twee lesbiennes van het trio vooral het type lesbienne van mannelijke fantasieën te maken, minder origineel. Het levert toch duidelijk andere dialogen en een ander soort humor op en de cast heeft genoeg charme en persoonlijkheid om het er goed vanaf te brengen. Dat de rest van de film dan veel leentjebuur speelt bij soortgenoten stoort niet al te veel. Kalikow houdt het tempo er ook in en houdt de speelduur kort, wat hier wel toepasselijk is. Het harde einde is trouwens ook wel een plus.

Niet dat ik Concrete Blondes te veel wil prijzen, want het is bijna een niemendal. Echter heeft het genoeg eigen identiteit om een aangename verrassing te zijn.