Ricky (1996)

Frankrijk
Drama / Komedie

geregisseerd door Philippe Setbon
met Jean-François Stévenin, Guillaume Depardieu en Lola Gans

De vijfenveertigjarige Bernard durft niet naar huis gaan, daar hij ontslagen werd en zijn vrouw dit nieuws niet al te best zal opnemen. Na een nachtje doorzakken in een truckerscafé ontmoet hij Ricky, die eruitziet als een schooier met een grote bek. Al liftend tracht deze een geheime bestemming te bereiken. Bernard stelt hem voor met hem mee te rijden, wat de ander schoorvoetend aanvaardt. De jongen vertelt dat hij zijn moeder verloren is en dat hij nu van plan is om zijn vader, die hij voor haar dood aansprakelijk houdt, te vermoorden.