Hajime no Ippo: Champion Road (2003)

Japan
Animatie

geregisseerd door Akira Nishimura
met de stemmen van Kohei Kiyasu, Keiji Fujiwara en Rikiya Koyama

Na het winnen van het kampioenschap is het voor Ippo nog steeds wennen dat hij nu de nieuwe kampioen is en hij voelt zich dan ook ongemakkelijk als mensen hem zo aanspreken. Echter staat de eerste vechter al weer klaar om de kampioen van zijn troon te stoten. Coach Kamogawa's verleden zorgt ervoor dat hij voor een moeilijk gevecht komt te staan. Dit omdat zijn volgende tegenstander wordt getraind door een zijn tegenstanders uit het verleden. Zijn tegenstander is rustig en weldoordacht. Omdat hij naast het boxen ook een dokter is weet hij veel over het menselijk lichaam en gebruikt dat ook als hulpmiddel tijdens zijn wedstrijden. Hoe dan ook zal dit geen gemakkelijk gevecht worden voor Ippo en hij zal er alles aan moeten doen om de kampioen te blijven..

avatar van Maikeru
Een exact vervolg op de serie... Eigenlijk nauwelijks een film te noemen, behalve dat het 90 minuten duurt. Absoluut af te raden als je de serie niet gezien hebt. Heb je de serie wel gezien, dan is het gewoon een lange aflevering.

Goto
Eens, al vind ik de serie geweldig en valt mijn score dan ook een stuk hoger uit.