• 8.296.059 stemmen

Genre: Drama / Thriller

Oorsprong: Finland / Estland

Geregisseerd door: Petri Kotwica

Met onder meer: Max Ovaska, Julius Lavonen en Outi Mäenpää

IMDb beoordeling: 5,2 (560)

Oorspronkelijke taal: Fins

Plot Rat King

De 18-jarige Juri brengt zijn dagen door in de wereld van games achter zijn computer waarbij hij zijn school, vrienden en uiteindelijk zijn verbitterde vriendin buitensluit. Wanneer zijn internetvriend Niki voor zijn deur staat en vreest voor zijn leven als gevolg van een nieuw mysterieus online spel wordt Juri meegezogen in een draaikolk waar de grenzen tussen werkelijkheid en het spel al snel vervagen.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

avatar van kampsie1

kampsie1

Heerlijk filmpje op deze regenachtige zondag. Erg zwartgallige sfeer, ik hou ervan.

Prima geacteerd, gedurende hele film een zwaar gevoel in de onderbuik.

Erg mooie beelden ook. Een film waar je niet vrolijk van wordt en dat is ook precies de bedoeling.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Ik vind dit nou niet echt een drama. Wel een thriller met best wel een aardig verhaal. Acteerwerk vond ik niet zo heel sterk, maar het kan ermee door. Wat me wel tegenvalt is de geloofwaardigheid. Want hoe kan het dat zijn eigen moeder en vriendin niet door hebben dat het iemand anders is. Dat gaat er bij mij niet in, vooral ook omdat z`n "dubbelganger" duidelijk groter is en bovendien heel wat moedervlekken op z`n smoelwerk heeft zitten. Halve ster eraf daarvoor. Kom ik op 2,5 ster