Spectre (1977)

Verenigd Koninkrijk
Horror

geregisseerd door Clive Donner
met Robert Culp, Gig Young en John Hurt

William Sebastian is een befaamd criminoloog en onderzoeker van het occulte. In zijn huidige zaak besluit hij de hulp in te schakelen van zijn oude vriend Dr. Hamilton. Anita Cyron denkt dat haar broer, de prominente Britse zakenman Geoffrey Cyron, zich met zwarte magie bezighoudt. Geoffrey claimt echter dat Anita psychisch niet in orde is. Sebastian en Hamilton reizen samen af naar het landgoed van de Cyrons om de zaak verder te onderzoeken.

avatar van Mac Hammer Fan
Sommige reviews over deze griezelfilm zijn positief, maar ik vond "Spectre" bij een eerste visie rommelig en ondermaats.
Spectre | 1972 - britishhorrorfilms.co.uk
Ik zag de TV-versie, er bestaat blijkbaar ook een langere bioscoopversie.
Beschikbaar op deze bootleg.