Scoop (1989)

1 stem

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Gavin Millar
met Michael Maloney, Denholm Elliott en Donald Pleasance

William Boot (Michael Maloney) is columnist voor de Daily Beast. Zijn gebruikelijke thema is het wel en wee van de natuur op het Britse platteland. Op een dag wordt hij aangesproken door zijn uitgever, de heer Salter (Denholm Elliott). Hij wordt voor een opdracht naar Ishmaelia in Afrika gestuurd. Salter is in de veronderstelling dat dit hetgene is wat zijn baas, Lord Copper (Donald Pleasance), heeft bedoeld. Hij is echter verward met een verre neef met dezelfde achternaam. Bang om zijn baan te verliezen gaat de schuchtere journalist op reis naar Ishmaelia, dat zich in staat van oorlog bevindt. Het duurt niet lang voor hij verwikkeld raakt in het gevaar en de intrige van de oorlog. Terwijl Boot volledig uit zijn element is als oorlogscorrespondent, komt hij op het spoor van een grote primeur in het nieuws.