Bert Stern: Original Madman (2011)

Alternatieve titel: De Vrouwen van Bert Stern

Documentaire

geregisseerd door Shannah Laumeister
met Bert Stern, Shannah Laumeister en Albert D'Annibale

De bijzondere fotograaf Bert Stern geeft zichzelf voor het eerste bloot. Zijn bliksemsnelle carrière begon als postjongen bij Look Magazine, waar hij een hechte relatie had met de jonge fotograaf, Stanley Kubrick. De lancering van Sterns loopbaan en de 'Gouden Eeuw van Adverteren' zou precies samenvallen door Sterns 'Driest of the Dry'-campagne voor het het wodka merk Smirnoff. Het zorgde voor een enorme toename van de verkoop en maakte van Amerika een wodka drinkend land. Gewild op Madison Avenue, in Hollywood en de internationale modewereld was Bert de kern van wat George Lois de 'creatieve evolutie' zou noemen. Samen met Irving Penn en Richard Avedon gaf Stern het concept ster-fotograaf een eigen invulling. Met het fotograferen van 's werelds mooiste vrouwen ter wereld, zoals Jean Shrimpton, Suzie Parker, Audrey Hepburn, Brigitte Bardot, Twiggy, Liz Taylor en Marilyn Monroe, leefde de jongeman uit Brooklyn als in een droom.

Meneer Bungel