Christopher Lee - Gentleman des Grauens (2010)

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Oliver Schwehm
met Christopher Lee, Tim Burton en Roger Moore

Biografische documentaire van Oliver Schwehm over de Britse acteur Christopher Lee (°1922), een filmmonument dat legendarische booswichten op het witte doek vereeuwigde en met ongeveer 270 filmrollen de productiefste acteur aller tijden is. Op zijn 87ste en met meer dan 270 films op zijn actief blijft Lee acteren, nog steeds gedreven door de wil om te tonen dat hij een compleet acteur is en om het etiket van horroracteur van zich af te schudden. Met getuigenissen van o.a. zijn dochter Christina, collega en vriend sir Roger Moore en regisseur Tim Burton.

avatar van mikey
klinkt best boeiend!

Van de week op Arte geweest zal nog wel een paar keer langs komen.