The House on 56th Street (1933)

geregisseerd door Robert Florey
met Kay Francis, Ricardo Cortez en Gene Raymond

Tijdens de Eerste Wereldoorlog trouwt de entertainster Peggy Martin, de minnares van London Fiske, met haar geliefde, de knappe Monte Van Tyle. Ze verhuist naar een huis in de 56th Street en krijgt een baby. Monte wordt opgeroepen door het leger en sneuvelt tijdens een militaire actie. Peggy krijgt weer bezoek van Fiske. Hij wil haar terug en dreigt met zelfmoord. Peggy beantwoordt de avances van Fiske niet en vervolgens gaat het geweer dat hij bij zich heeft abusievelijk af en sterft hij. Peggy wordt vanwege moord veroordeeld en gevangen gezet. Aan dochter Eleanor Van Tyle wordt verteld haar moeder Peggy dood is. Twintig jaar later komt Peggy vrij en leert ze de gokker Bill Blaine kennen. Het huis op de 56th Street is nu een gokpaleis, eigendom van de politicus Bonelli. Bill en Peggy krijgen er een baan.