Lizzie (2013)

Thriller

geregisseerd door David Dunn Jr.
met Shawna Waldron, Gary Busey en Corbin Bernsen

Op 4 augustus 1892 worden Andrew Jackson Borden en Abby Durfee Borden op brute wijze vermoord met een oude bijl. De slagen van het moordwapen waren zo gewelddadig en talrijk dat hun gezichten onherkenbaar verminkt waren. Hoewel vrijgesproken is het algemeen bekend dat de dochter Lizzie Borden verantwoordelijk is voor de daad. In de huidige tijd lijdt Lizzie Allen aan een extreem geval van geheugenverlies. Wanneer haar vader overlijdt erft ze het huis waar ze in opgegroeid is. Als ze haar intrek neemt in het huis beginnen langzaam haar jeugdherinneringen naar boven te komen en ontdekt ze aanwijzingen over wat er werkelijk gebeurt is met de Borden familie in 1892.

Redelijk.

Al is de eerste helft stukken beter dan het wat matige tweede deel. Veel meer gericht op sfeer, daar waar de uitleg van het tweede deel maar amper weet te overtuigen. Voor het geweldige plot zet je zulke films niet op, da's dan jammer dat er bijna een halve film aan verloren gaat.

Visueel wel proper, zeker in het begin ook erg sfeervol allemaal. Acteerwerk kan er ook nog wel mee door, al is het dan niet geweldig hoogstaand. Verhaaltje ligt al redelijk snel vast en de clou zal voor een beetje fan ook geen verrassing meer zijn.

Daarmee stelt uiteindelijk het horrorgedeelte wat teleur, had men duidelijk meer mee moeten aanvangen. Toch rest een gevoel dat Dunn tot meer in staat is en hij bij een tweede poging misschien een stuk verder kan komen. Genoeg potentieel.

Bagger van de eerste order ik denk dat deze stukken beter zal zijn

Lizzie Borden Took an Axe (2014)

avatar van Noodless
Op gebied van sfeer en spanning valt het tegen, maar ook wat horrorelementen betreft ligt het niveau beneden de middelmaat. Erg braafjes en simpel weer gegeven. Het verhaal is al wat bekend gezien andere titels waardoor het plot de kijker niet weet te verrassen. Acteerwerk matig. 3/10