Una Noche (2012)

Alternatieve titel: One Night

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Cuba

geregisseerd door Lucy Mulloy
met Dariel Arrechaga, Javier Núñez Florián en Katia Caso González

Raul is het wanhopige leven in Havana grondig beu en droomt ervan om te ontsnappen naar Miami. Wanneer hij beschuldigd wordt van mishandeling, is zijn enige optie om te vluchten. Hij doet een beroep op zijn beste vriend Elio, om alles achter te laten en hem te helpen om zijn doel, 90 mijl verder over de oceaan, te bereiken. Elio's inzet wordt op de proef gesteld en moet nu de keuze maken tussen zijn zuster beschermen en zijn grootste verlangen om uit Cuba weg te komen. Op deze avond, vol hoop en overstelpt met spanningen, staan zij voor de grootste uitdaging van hun leven.

avatar van voskat78
Gezien tijdens LFF... Opzich geen verkeerde film maar toch miste ik wat. :S

Matige film waarin twee vrienden uit Havana in een zelfgemaakt bootje willen vluchten naar Amerika. Het begint allemaal nogal onsamenhangend, maar gaandeweg krijgt de film meer richting. Redelijk realistisch in beeld gebracht en Havana wordt goed gebruikt als decor van dit verhaal. Ietwat langdradig en het geheel mist een emotionele punch.

avatar van Decec
Een goede drama film...
Prima verhaal...
Een waargebeurd verhaal...
Prima acteerwerk...
Prima achtergrond geluid
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Blijven of weggaan. Het ietwat te trage verhaal over het troosteloze leven van jongeren in Cuba en hun gevoelens en gezinspunten daarover kwam authentiek, rauw en kritisch over; zo nu en dan was het alsof je naar een documentaire zat te kijken. De regisseuse liet, zonder onnodig sentiment, vooral de vertwijfeling zien en zat met haar camera bijna op de huid van de personages. In het huidige Cuba, met alle armoede, zonder infrastructuur en perspectief, lijkt er geen toekomst te zijn weggelegd voor de jongeren.

Goed geacteerde mooie drama film, wat chaotisch camera werk af en toe. Maar ook mooie beelden van Cuba.