Bumchoiwaui Junjaeng (2012)

Alternatieve titels: Nameless Gangster: Rules of the Time | Bumchoiwaui Junjaeng: Nabbeunnomdeul Jeonsungshidae | Beom-joi-wa-eui Jeon-jaeng : Na-bbeun-nom-deul Jeon-seong-si-dae

Zuid-Korea
Misdaad

geregisseerd door Jong-bin Yoon
met Min-sik Choi, Jung-woo Ha en Jin-Ung Jo

Ik-Hyun Choi werkt in 1982 als corrupte douanier is Busan. Samen met drie collega's neemt hij geregeld steekgeld aan, wat uiteindelijk leidt tot een onderzoek. Ik-Hyun wordt geslachtofferd en hij dreigt zijn baan kwijt te raken. Zijn leven neemt een wending als hij de gangster en achternaamgenoot Hyung-Bae Choi ontmoet. Al gauw sluiten ze een deal en weet Ik-Hyun zich binnen de onderwereld van Busan te wurmen.

groente12
Dope Min-sik Choi en Jung-woo Ha dit word een knaller.

avatar van Bacon
Ondanks dat Choi Min Sik weer geweldig was viel het me toch iets tegen. M'n verwachtingen waren te hoog denk ik....

Zeer sterke film met een flinke dosis Koreaanse humor.
Ijzersterk acteerwerk van Choi Min Sik in een prima rol.

avatar van Mr Thee
Prachtige en best verrassende misdaadthriller met een niet chronologische opbouw. De film wisselt spanning af met flauwe maar vermakelijke humor en (niet eens zo heel veel voor Zuid Koreaanse begrippen) geweld. Erg leuk vind ik dat ik ineens de muziek van -laat ik het noemen- "superfly zuid korea" voorbij hoorde komen. Een aardige zit, maar dan heb je wat!

In het algemeen ben ik een fan van de Koreaanse misdaadfilm; echter wanneer een maffiaverhaal als dit, vergezeld gaat van, voor mij, flauwe humor, dan gaat dat, ook al is de story zoals hier gebaseerd op ware gebeurtenissen, ten koste van de aandacht, de spanning en de charme (hoe goed er ook geacteerd wordt). Hartstikke jammer want het tijdloze verhaal over loyaliteit en verraad mag er zijn, zit goed in elkaar

Reinbo
Aardige Goodfellas kloon. Verveelt niet, maar is ook nergens goed. Prima wegkijker.