Santa's Apprentice (2010)

Australië / Frankrijk / Ierland
Animatie

geregisseerd door Luc Vinciguerra
met de stemmen van Julie Gayet, Jean-Pierre Marielle en Lorànt Deutsch

De Kerstman wil niet met pensioen, maar regels zijn regels en hij moet iemand opleiden om hem te vervangen. De gelukkige winnaar moet gekozen worden uit miljoenen kinderen die de naam Nicholas dragen, wees zijn en een zuiver hart hebben. Aan de andere kant van de planeet is er een geschikte kandidaat, maar zijn gebrek aan zelfvertrouwen en hoogtevrees, maken van hem alsnog een povere kandidaat. Zal de Kerstman akkoord gaan om af te treden en zijn leerling helpen om zijn plaats in te nemen?