Glam God: The Story of Bobby Holiday and His Band Metal Snake Featuring Bobby Holiday (2010)

Documentaire / Komedie

geregisseerd door Morgan Jenkins
met Robert Gordon Hasler, David Paskowitz en de stem van Alex Quijano

Het verhaal van Bobby Holiday, de leadzanger van een jaren '80 glamrock band genaamd Metal Snake. Zijn hele leven droomde hij ervan beroemd te worden, niet vanwege enig muzikaal talent, maar vanwege zijn massieve bronzen spierpartijen, zijn speciaal voor hem gemaakte broeken met luipaard motief, zijn hoge karate trappen, hoge schreeuwen en zijn vakkundig gemaakte blonde pruik. Onder zijn narcisme bevindt zich echter het hart van de documentaire: het hebben van een droom en vervolgens aan die droom werken om het uit te laten komen. Want ook al kwam hij niet verder dan vijf optredens, Bobby had het - eventjes - allemaal: groupies, gillende fans, een plekje in de spotlight, drugs, seks en roem.