Redd Inc. (2012)

Australië
Horror / Thriller

geregisseerd door Daniel Krige
met Nicholas Hope, Kelly Paterniti en Sam Reid

Redd is een humeurige, autoritaire en gemene baas. Hij lokt mensen in de val en dwingt hen vervolgens om te werken in een ellendig kantoor dat hij zelf opgezet heeft. Redd geeft ze een onmogelijke opdracht mee. Slagen de gevangenen hier niet in, dan worden ze op vreselijke wijze afgemaakt...

avatar van tattoobob
Hmm best een aardige film!
Het verhaal is vrij simpel,maar met een leuke twist.
Nicholas Hope vind ik niet zo geweldig maar Kelly Paterniti is een leuke actrice
die dr werk ook nog eens goed doet.
Er zit redelijk wat gore in, en ziet er niet nep uit(altijd een pluspunt)dit in combinatie met een vleug comedy is het een leuke film geworden.
Een leuke wegkijkert!!

avatar van Shinobi
"I'm afraid I'm going to have to let you go."

Onderhoudende horror met een interessant uitgangspunt en de nodige twists om de kijker geboeid te houden.

Het verhaaltje op zich is vrij simpel en wederom weer wat mensen die opgesloten zitten in één ruimte, die zichzelf moeten zien te bevrijden. Ondanks dat de film zich grotendeels maar in één ruimte afspeelt gebeuren er toch wel interessante dingen, met name het ongemakkelijke sfeertje komt goed over.

De gore en de kills zitten prima in elkaar, niet al te overdreven en vrij realistisch zelfs. Daar hebben we Tom Savini voor te danken zie ik, toch wel een bekende naam in het make-up/special effects gebeuren. Hij speelt zelf ook zelf mee als Peter.

Ten slotte nog een compliment voor Kelly Paterniti die Annabelle speelt, eindelijk eens geen domme bimbo. Maar een vrouw die goed haar mannetje staat, ook leuk die laatste scène:"Questions."

Dikke 3,0 sterren.

Niet meer dan degelijk.

De laatste tijd is het écht slecht gesteld met de horrorscene. Filmpjes als deze gelden al enige tijd als matige hoogtepunten. Ze zijn niet geweldig slecht, maar de goedkoop is er te makkelijk aan af te zien en veel origineels weten ze niet te brengen.

Veel meer dan een variatie op het aloude Saw concept is het niet. Toegegeven, Redd Inc geeft er een interessant draaitje aan, maar qua uitwerking wordt er verder weinig mee gedaan. Eén ringmaster, zes mensen die gekidnapped worden en opgesloten zitten en een paar twistjes die allen hun effect missen.

Visueel te mager. Al is de gore wel oké, qua camerawerk en belichting is het echt armoe troef. Acteerwerk is ook niet om aan te zien, enkel Nicholas Hope lijkt te weten waar hij mee bezig is. Soundtrack had op zich nog wel goed kunnen zijn, maar wordt slecht aangewend.

Zo rest er een te middelmatig filmpje. Veel potentieel voor een leuk horrortje, maar het komt er te weinig uit. Heb zo het gevoel dat het lang wachten zal zijn tot de volgende horror revival zich gaat aanbieden.

avatar van jeroentjuhhhhh
Geinig. Maar pfoeh, wat zien dit soort filmpjes er toch armoedig uit. Moet het dan vrijwel volledig hebben van zijn concept, met hier en daar wat gore (met Savini als supervisor én in de bijrol). Maar de grootste attractie is Nicholas Hope die een memorabele rol neerzet. Het wordt er niet beter op met zo'n flauwe twist die alleen maar een (te) lang einde teweeg brengt. ''Leuk om eens gezien te hebben'', zeg je dan.. maar ik wil gewoon meer dan dat.