Le Sommeil d'Or (2011)

Alternatieve titel: Golden Slumbers

Cambodja
Documentaire

geregisseerd door Davy Chou

Tussen 1960 en 1975 kende de Cambodjaanse filmindustrie met 400 geproduceerde films een enorme groei. Toen de Rode Khmer echter aan de macht kwam, werden de meeste filmmakers verbannen en hun films verbrand - slechts zo'n dertig stuks overleefden. Deze documentaire gaat terug naar het begin van de Cambodjaanse filmgeschiedenis en brengt het weer tot leven. Daarnaast wordt jonge Cambodjaanse filmmakers de gelegenheid gegeven om die vroegere, gouden momenten na te spelen. En dat gaat verder dan 'slechts' het restaureren van de filmhistorie...

Meneer Bungel