• 8.353.964 stemmen

El Perfecto Desconocido (2011)

Komedie / Drama | 92 minuten

Genre: Komedie / Drama

Alternatieve titels: El Perfecte Desconegut / The Perfect Stranger

Oorsprong: Spanje

Geregisseerd door: Toni Bestard

Met onder meer: Colm Meaney, Ana Wagener, Carlos Santos

IMDb beoordeling: 6,2 (316)

Oorspronkelijke taal: Spaans

Plot El Perfecto Desconocido

De komst van een mysterieuze buitenlander naar een klein dorpje op een mediterraans eiland wekt de plotselinge interesse van een groep bewoners die onverwacht in het leven van de vreemdeling verschijnen. De bewoners zijn in de overtuiging dat hij een oude winkel gaat heropenen. De ware intenties van de vreemdeling liggen echter verborgen achter een oude Polaroid-foto die hem naar deze plaats geleid heeft om op zoek te gaan naar antwoorden.

avatar van Epitaph

Epitaph

Een spaans drama waarin het elkaar niet kunnen verstaan een sterk overdreven en vooral ongeloofwaardige hoofdrol speelt. Hoofdrolspeler (Meaney) speelt een ier die in een dorpje waar anno nu niemand engels spreekt een oud winkelpand betrekt, bij de voordeur hangt een bordje met de tekst 'International real estate', en als zelfs de makelaar aan de deur staat kan die nog geen engels.

avatar van david bohm

david bohm

Spanjaarden spreken nauwelijks een woord over de grens en zeker in een dorp zou het kunnen dat niemand het Engels machtig is. Om dit gegeven draait de hele film, wat daar grappig aan is begrijp ik niet helemaal. Het is eerder triest te noemen dat de gemiddelde Spanjaard zo weinig interesse heeft in wat over de landsgrenzen gebeurt. Anderzijds is het ook vreemd dat als je amper de taal spreekt toch daarheen verkast.

Gaandeweg leren we de dorpsgenoten kennen, de twee agenten zijn nog wel amusant te noemen. Toch is deze film geen hoogvlieger.

De laatste generatie Spanjaarden spreken overigens heus wel wat Engels maar durven dit vaak uit gêne niet te doen.